Monday, May 26, 2008

...och så lite schlager

Mitt i all basket fanns det lite tid till privat socialt liv också; och kosan bar därför på lördagkvällen till Ekerö där fd kollegan M bor. Det var riktigt trevligt, trots min mediokra insats i Guitar Hero, och jag åkte därifrån med ett glatt sinne.

Eurovision Song Contest var också det ett kul inslag, men det var mer "skratta åt de fjantiga programledarna" och "titta vilka fåniga och flåsiga tyska bikinibrudar" än "åh vilken bra låt, den ska vi rösta på".

Några höjdpunkter fanns dock:

Frankrikes bidrag. Respekt, m8!
Norges bidrag: Trots trista verser så var övergång till refräng och sen själva refrängen bland det skönaste jag hört på länge.
Armeniens bidrag: Kul att se nån med åtminstone lite scennärvaro.
Turkiets bidrag: Nån som vet vart man kan köpa skivan?
Björn Gustafsson: Coolast i norra Europa. Så jäkla bra. Och så jäkla fel.

Vad gäller Sveriges insats så gillar jag låten. Jag gillar t o m Charlotte. Men hon såg trött och sliten ut, och var sminkad som en skyltdocka. Sorry - det funkar inte. Inte nu, inte nästa år, inte nånsin.

No comments: