Monday, June 22, 2009

"Därför är jag populär"

Ernst is back! Och det med besked, dessutom! Efter ett drygt år av välbehövlig tystnad från denne plyschbyxornas och Birkenstock-tofflornas okrönte konung gör han nu sitt yttersta för att komma tillbaka in i människors huvud.

Med en självupptagen uppsyn och med det klockrena (och typiskt Ernst-iga) citatet "Därför är jag populär" som vinjett låter han sig intervjuas i TV4 Nyhetsmorgon inför säsongsstarten av sommarplågan "Sommar med Ernst".

Nej du - den gubben gick inte. Jag tänker nämligen ha en Sommar utan Ernst. Och om det krävs att jag måste bojkotta såväl morgnar som kvällar på TV4 så tänker jag göra det.

Så det så!

5 comments:

emme said...

I´m with you....

Letti said...

Han har inte alls varit osynlig! Jag har sett flera inredningsprogram där han har medverkat. And I like it!

Bimpa said...

Emmeli: Tack!
Letti: Jag har inte sett röken av honom, och så länge jag inte ser något så finns det inte. Punkt.

Hasse Sandberg said...

Yes, the man is back! Jag njöt varje minut av att sommaren och Ernst är tillbaka.

Bimpa said...

Aaah! Jag omger mig uppenbarligen med imbecilla amöbor!

Ernst är INTE lika med svensk sommar. Ernst är lika med misslyckad skolpolitik.

Ge mig svensk sommar, ge mig mygg-, broms- och fästingbett, ge mig flagande näsa och regn på midsommarmaten. Men bespara mig Ernst!