Friday, December 04, 2009

Lååååång väntan på blogginlägg

Nu var det sådär jättelängesen jag bloggade igen... Har ingen förklaring, det bara blir så. Och så får det nog vara ibland. Har inte ens en tillstymmelse till dåligt samvete.

Då det (som vanligt) finns massor att berätta, tänkte jag ge mig på konststycket att göra en A till Ö för den gångna hösten. Here goes:

A som i Antura. Ni lyckliga som förstår vad Antura betyder begriper säkert vad jag menar. Ni andra behöver inte bry er (det är internt... ;-)

B som i Börje. Världens bästa farsgubbe som gör allas vårt liv så mycket enklare. Och roligare.

C som i kammarkören Cantare. Luciagig och julkonserter just nu och världens bästaste fritidssysselsättning rent allmänt.

D som i Djävla skitsäsong i fotbollsallsvenskan. Domarstrul, måltorka och skittråkig fotboll i allmänhet. Till råga på allt höll Djurgår´n sig kvar, vilket bara blev för mycket.

E som i Emil. Systerysters minsta grabb som är tuffast i hela Sydnärke. Eller vad sägs om att som fyra och ett halvt-åring hota en åttaåring med att "du ska få spö" när de kastar vattenfyllda saker på storebror?

F som i Fjärilshuset. Hus med fjärilar och fiskar och annat kul där jag och kärleken spenderade en stor del av vår ettårsdag.


G som i Garbo (gammelkattan, alltså) som har tagit nya steg i mysighetens tecken. Favoritpositionen är att ligga med huvudet på den hand som styr datormusen...

H som i Hasse, superpolare som tillsammans med älsklingen Jenny utforskar livet som förälder.

I som i Ingvar Carlsson. Bästa talet på (s)-kongressen (Schyffert kom på andra plats) och still going strong.

J som i Julsånger och julpynt och julmys med tända ljus och adventskalender!

K som i Kärlek. Letti och jag firade ett år i november, och förbereder nu gemensamt julfirande för fullt. Är så pirrig och tacksam över att ha denna fantasiska varelse i mitt liv. Att hon känner likadant gör mig outsägligt lycklig...

L som i syskonparet Liam och Linn. Äldsta lillasysterns bägge ungar, som alltid vill busa. Åh vad jag vill träffa dem och deras kusiner oftare!

M som i Markus och Jenny i Uppsala. Goda vänner och Guitar Hero-nördar som bjöd på smarrig middag tidigare i höstas.

N som i Ny Soffa (jag vet, det där var krystat). Ektorps Korndal blå - helt fantastiskt skön och ett lyft för hela vardagsrummet!

O
som i Oscar. Äldsta systersonen som blivit stora killen och både börjat skolan och sålt jultidningar.

P som i Peleki (Pelle) och Olzi (Ola) i Uppsala. Ordnade jättemysigt november-LAN, hoppas det blir fler tillfällen!

Q som i Q&A. Väldigt bra verktyg om man verkligen vill förstå någonting. Har producerats ett antal sådana på mitt tangentbord under den gångna hösten.

R som i Real Group. Favorit på Skype-listan hemma, och också en del av körens repertoar under hösten.

S som i Signe. Lillkatten som blivit stor och som nu också är kastrerad. Världens mysigaste katt höjer mysfaktorn exponeniellt när hon är på rätt humör.

T som i Trial of the Crusader. Svår raidinstans i WoW som vårt gille Alliance af Sweden knäckt under hösten.

U som i Ulduar. Också det en raidinstans i WoW, också det en framgångssaga för vårt gille.

V som i Voyager. Star Trek-serie som jag och kärleken börjat titta på. Captain Janeway och hennes besättning har så här långt hållt oss sällskap flera sena höstkvällar.

W som i World of Warcraft. Still going strong. Skön avslappning.

X som i X-men - Wolverine. Nyaste X-menfilmen är kanske den bästa, om än väldigt mörk och dyster.

Y som i Ynklig, nyopererad kisse. Let´s just say that Signe inte är kaxig just nu, dessutom med fånig och klumpig strut runt halsen...

Z som i Zenedar. Den s k server i World of Warcraft som jag, kärleken, pappa, brorsan och många andra spenderar mer eller mindre tid på.

Å som i Årets rookie i PR-branschen! Stort grattis, Joanna!

Ä som i Är lite smånöjd med att jag verkar få ihop en lista från A till Ö, med bara ett fåtal krystade kopplingar...

Ö som i Örebro Studentsångares manskör, också känd som KK. Tack för en fantastisk 10-årsfest, grabbar!

5 comments:

Letti said...

A: Vad är Antura? Jag bryr mig.

N: Soffan är Konrdal brun, inte blå. :)

Ä: Ja det är faktiskt en jätterolig idé! Vore kul om nån antar utmaningen att göra A till Ö. :)

Unknown said...

A: Som sagt, det är för oss initierade...

N: Japp. Förstår inte hur jag kunde missa den...

Ä: Vassego - I challenge you!

Joanna said...

Haha. Nu är ni knäppa igen. Fast på en annan blogg. :)

Och tack! :)

Joanna said...

(Letti: Pssst. Jag tror att Antura är ett datorprogram. Har flera kunder som använder det. De inbillar sig att de pratar bättre med varandra då)

Jane said...

Meh, glömde du mig? ;)