Friday, January 29, 2010

Pokerkväll med grabbarna

För ett drygt år sedan bloggade jag om mitt gamla basketlag från Tumba Basket, och vår drabbning i NBA Live på Playstation.

Nu var det dags för träff igen, denna gång stod dock poker på programmet. I skrivande stund är det fyra spelare kvar, jag slutade på femte plats. Jag ska villigt erkänna att jag är en novis på detta spel, även om jag finner det fascinerande och gärna lär mig.

Magnus grät nog en skvätt när han slutade trea från slutet. Han trodde att han var given vinnare, men fick inga kort att jobba med. Guven (som slutade näst sist) håller fortfarande, tre timmar senare, på och tjatar om att han förlorat unfair.

Bäst förlorare så här långt är Sonno, som slutade sist men som siktade in sig på Loosers lounge-bordet med snacks och Guitar hero.

Ilija (som åkte ut strax före mig) säger inte så mycket. Han sitter mest tyst och tittar rakt fram.

Chipleader just nu är Amme, som haft en osannolik tur med den s k "rivern", dvs sista kortet som vänds upp. Han har slagit ut alla så här långt, förutom mig. Jag torskade en all-in mot Uno som lyckades hitta två par mot mina par i nior.

Vi har hållit på i fem timmar och alla är trötta. Magnus gick t o m nyss hem, alldeles förkrossad över förnedringen. Men det är som sagt fyra kvar vid bordet och vi lär hålla på länge än...

No comments: