Sunday, August 03, 2008

Syndernas förlåtelse

Förlåt mig Fader, ty jag har syndat. Jag har syndat big-time. Fast egentligen är det nog ditt fel. Varje dag ber miljoner människor runt om i världen om att du inte ska inleda oss i frestelse, och så lägger du det ändå där (i flera exemplar dessutom) i hyllan i buitken så att det får möjlighet att ropa ut sitt syndiga, kapitalistiska budskap. "Köp mig så blir du lyckligare!". Ok att jag var lite sur och smådeppig, men ändå. Det är inte schysst.

Men tack ändå för att du skapade detta glädjebringande mästerverk. För lite kul är det allt. Om inte mycket. Så när du ändå är i farten och "inleder oss i frestelse", kan du väl se till så att George W Bush, Putins efterträdare och Kinas kommunistledare får varsitt exemplar också. Liksom herrar krigsivrare runt om i världen. Låt dem använda detta ditt syndens verktyg till något gott.

Vem vet - kanske kan Guitar Hero frälsa hela världen från ondo.

No comments: