Tuesday, February 09, 2010

Skratta mycket så går du ner i vikt (tror jag)

Min vän Bea, som jag promotade här på bloggen så sent som igår, har idag skrivit ett i grunden allvarligt inlägg som fick mig att skratta högt och ljudligt och länge. Det handlar om vikt och är verkligen ord och inga visor. Precis så som jag minns henne från forntiden, då vi pluggade tillsammans...

Eller vad sägs om följande rader, där författaren ber om ursäkt; inte för sig själv utan för alla som tjatar om diet och points osv:
"Förlåt för att de plågar er med sitt ständiga tjat om dieter. Ha överseende med dem; de vet nämligen inte att hela världen inte cirkulerar kring deras person och att vi andra inte ens noterat deras extra vårrulle – och dessutom högaktningsfullt skiter i den."

Läs hela inlägget här: Ta kakan och håll käften! Eller låt bli - men håll fortfarande käften!

No comments: