Monday, March 08, 2010

Många men mesiga vänner

I helgen gick den så äntligen av stapeln, min fest för att fira att jag nu är närmare 40 än 30.

Det var, för att sammanfatta det, en jäkligt trevlig fest om jag får säga det själv. Trots flera sena återbud var det långa stunder överfullt hemma i lägenheten, och jag blev så där varm i kroppen över att träffa så många fina vänner på en och samma gång.

Det fanns bara ett problem (om man nu kan kalla det problem): mina vänner är lite mesiga och alldeles för väluppfostrade! Uppsala-gänget (som jag hyste stora förhoppningar till) åkte hem med 23.10-tåget. Grannarna J&P mådde lite kymigt och kom sent och gick tidigt. Och så fortsätter listan. De som höll på längst var Liljeholms-delegationen, och de tog en taxi runt midnatt. Ja - så har vi Johan då. Johan kan man lita på. Han tog en mugg bål till och stannade till kl 1. Typ.

Kvar i soffan satt Kärleken och undertecknad. Och en jäkla massa öl och vin... Får helt enkelt bjuda till ny fest snart, och då KRÄVA att folk är kvar tills drickat är slut.

No comments: