Saturday, July 12, 2008

Hemma igen

Åh vad skönt det var att komma hem igen... Nästan larvigt skönt. Jag möttes i hallen av två kelsjuka men också märkbart småsura katter som sedan inte släppte mig ur sikte för resten av kvällen. Eller natten med för den delen. Flyttfirman kom dessutom förbi framåt kvällen med 60 flyttkartonger och lite annat smått och gott, så nu är det full packfart som gäller fram tills flytten på torsdag. Inte idag, dock. Idag är det svensexa på Närkeslätten som gäller. =)

För er som undrar så var det en rackarns bra vecka i Visby. Det gick bra att jobba, vi hade fantastisk stämning och alla var hur jäkla proffsiga som helst. Vi fick också ett bra bemötande av alla andra Almedalsnördar.

Lite fascinerad är jag dock av att kvoten wannabees ökar år från år. De liksom mäter dig med blicken; "hur kan du hjälpa mig att bli rik och känd" typ.

Sorry, ni har kommit till fel kille. Jag är inte intresserad, och ni är inte intressanta. Nog för att jag fick en bauta-stor cirkel på Almedalsbloggens och Fokus makthavar-karta, men det har nog mer med mitt långa namn än något annat att göra... =)

No comments: