Sunday, June 29, 2008

7-6 (7-4), 4-6, to be continued...

Idag hände det, på riktigt! Jag och Erik "Jag klär av mig naken" Sandberg möttes i årets första tennismatch. Efter dryga två timmar i såväl sol som duggregn, blev det som det så ofta har blivit när vi möts: vi hann inte färdigt.

Första set:
Jag lyckas dra ifrån till en ledning med 3-1, men det byggde mer på tillfälligheter än övertag i spelet. Min forehand klickade extremt idag, vilket gjorde att jag fick spela larvigt försiktigt = inte riktigt min spelstl.

Nåväl - min motståndare lyckas komma ikapp och förbi och har vid ställningen 5-4 setboll. Jag samlade mig, tvingade efter några tuffa game fram ett tie-break och väl där var jag faktiskt överlägsen. Var i ledningen med både 5-1 och 6-2 innan jag till slut vann setet med 7-4. Så jäkla skönt!

Då kändes det helt ok att spela, min forehand var fortfarande inte sitt gamla jag men serven fungerade, min volley var äckligt bra och jag hade hittat flera av Erik "Lord Voldemort" Sandbergs svaga punkter.

Andra set vill jag helst glömma. Min motståndare började serva tungt och välplacerat, och jag stod mest still istället för att jobba med fötterna. I underläge 1-5 blev jag dock förbannad, tog mig i kragen och reducerade till 4-5 innan Erik "Heja Norrköping" Sandberg lyckades serva hem setet.

1-1 i set, således. Fortsättning följer senare i sommar. Jag ska försöka lära mig lägga ut bilder på bloggen, så att ni kan få njuta av bilder på svettiga, atletiska män i 35-årsåldern... Eller nåt.

Uppdatering: Nu kan jag lägga in bilder. Så här ser Erik "Oa hela natten" Sandberg ut. Innan match, ska väl tilläggas.

No comments: