Wednesday, June 18, 2008

Isabel och Erik i maskopi?

Nu har det hänt igen. När jag var ombytt och klar och just skulle kliva på 09.52-tunnelbanan från Skäris i söndags ringde Isabel från Haga tennis och berättade den tragiska nyheten: den bana som jag och Erik "Snacka går ju" Sandberg skulle använda som spelplats för vår sedan länge efterlängtade tennisuppgörelsen var inte spelbar pga regnet på lördagkvällen. Suck...

Jag ringer Erik "Oj det var synd" Sandberg som återigen tar på sig uppdraget att fixa en ny tid. Nu i morse fick jag besked att han inte hade hunnit göra det, samt att han dessutom börjar känna sig krasslig.

Det sistnämnda är inte så mycket att orda om; är man klen så är man. Men jag börjar nästan undra om inte Isabel på Haga Tennis och Erik "En Riktig Tuffing" Sandberg är i maskopi med varandra... jag kanske kan be FRA scanna av deras mailboxar och telefoner, för att se om det funnits någon otillbörlig kontakt mellan dem båda...

Oh well... Jag får kolla med Magnus för att se om han är spelbar istället. För jag är förbaskat tennissugen!

No comments: