Monday, May 26, 2008

Basket hela helgen

Den gångna helgen var vikt åt basket av olika slag. På fredagen var det sekretariatsuppdrag i Gubbängshallen som jag hade lovat bort mig till. Trevligt men lite småtråkigt en fredagkväll. Carin Jämtin var hallchef, och det är alltid trevligt att träffa henne och familjen.

Lördag = workshop med ett gäng domare i Sthlms basketdistriktsförbund. Det var ett riktigt bra möte, och det säger jag inte bara för att jag höll i det utan för att det faktiskt var riktigt bra. Nu återstår "bara" att komma i mål med de saker som vi pratade om... =)

Söndag = basketcup i Farsta. Krånglade som f-n för att komma dit i tid på morgonen, och så visar det sig att jag egentligen inte behövs. Det viktiga speakeruppdraget på finaldagen, som ju var anledningen till att jag tvingade upp mig själv ur den sköna sängen kl 07 en söndagmorgon, var inget speakeruppdrag. Istället skulle jag agera mänsklig megafon vid lagpresentation och prisutdelning. Detta gjorde jag sedan resten av dagen, fram tills någon förbarmade sig över mig och körde hem mig till katterna i Skäris igen framåt kvällen.

Cupen var jättetrevlig, och jag träffade flera goda basketvänner, inklusive några nya bekantskaper från Övertorneå respektive Lettland, men det var ändå helt klart en felprioritering. Kanske t o m årets dito. Ska jag befinna mig en hel solig söndag i en sporthall vill jag åtminstone göra nytta. Döma några matcher, coacha eller kanske spela själv. Lagpresentations- och prisutdelningsmegafon kan någon annan få vara nästa år.

No comments: