Saturday, November 22, 2008

Allt är ju relativt

I tider av massuppsägningar och rekordmånga varsel finns det en fråga som förenar folket. (I alla fall om man ska tro kvällspressen och de som startar grupper på Facebook i ämnet).

Jag menar hur programledaren på SVT Nyheter Rikard Palm blivit behandlad då han nu ska tvingas läsa upp telegram på natten. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1378490/spelet-bakom-palms-petning

Alltså, jag kanske verkar gnällig, men vad är detta för larv? 900 personer förlorade jobbet på Sandvik i Sandviken häromdagen. Det är bara ett i raden av dråpslag mot det yrkesarbetande Sverige. Var är Facebook-grupperna om detta? Var är uppropen, namninsamlingarna och protestlistorna?

Antingen är det nåt fel på min förmåga att bedöma hur viktigt olika saker är satt i relation till varandra eller så är det nåt allvarligt fel på kvällstidningarna och de som startar grupper på FB i såna här ämnen. För jag vägrar tro att Palm-storyn är det viktigaste som händer i vårt samhälle just nu. Jag vägrar!

By the way så har jag inte sett så mycket av Ernst på sistone. Det ser jag som ett välkommet sundhetstecken. Det finns kanske hopp för mänsligheten iaf.

2 comments:

Anonymous said...

Delar din åsikt om att Expressen är larvig i sin mediavinkling av "nyheten" om att Rickar Palm har blivit taskigt behandlad, när 1400 mister jobbet varje dag.

Sedan anser jag att det inte är tecken på engagemang om man klickar ja till att vara med i grupp på FB. Det ska väl mer till för ett engagemang, eller?

Dock delar jag inte ditt ogillande av Ernst och kan därmed glädjande konstatera att han syns till varje måndag kl. 20.00 på TV4. :)

http://www.tv4.se/2.15588

Bimpa said...

Asch - du missuppfattar mig. Jag unnar Ernst jobb, oavsett det är som McDonalds-anställd eller programledare. Det jag stört mig på är den fejkade hajp som inte minst kvällstidningarna försökt skapa. Ernst-hysteri my a**!

Capisce? ;-)