Monday, December 15, 2008

Sorg

Min vän Stefan ringde för en stund sedan. "Sätt dig ned", började han med. Sen kom de hemska orden. "B är död".

B, fd lagkamrat i basket och en väldigt god vän sedan dess, var strax över 30 när gick bort, mitt i livet.

Jag kan inte med ord beskriva sorgen som bubblar upp, och jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för hans närmaste familj, inklusive hans fru L och deras två små barn.

Mina tankar går därför till B:s familj ikväll. Jag tänker på er. Och till B vill jag bara säga en sak: Jag kommer att sakna dig, kompis.

1 comment:

Anonymous said...

Så tragiskt, förstår att du är ledsen. Fick ganska nyligen besked om att en bekant förlorat sin man för två månader sedan, han var runt 35 år. Hon är nu ensam med två små barn. Även om vi inte stod varann så nära så fick jag mig en rejäl tankeställare. Så skört vårt liv är. Tänk så hastigt livet kan förändras så radikalt. Varför glömmer man då så lätt att vara mer tacksamma och tar tillvara det vi har?!