Friday, April 10, 2009

Fantastiska dagar i påsk

Hej alla! Just nu, i skrivande stund, sitter jag i ett hus nära vattnet på en ö i skärgården utanför Norrtälje och njuter av stillhet, frisk luft och fantastisk utsikt. Och av sällskapet förstås, i form av kärleken och hennes fantastiskt trevliga föräldrar. Och en hel del ejdrar och andra sjöfåglar.

Njuter är verkligen rätt ord; så fort jag klev av båten (för att komma hit måste man åka bil, färja, bil och sen egen båt) gick jag ner i varv på ett sätt jag annars bara upplever när jag kommer hem till pappas hus på Närkeslättens landsbygd.

Men det slutar inte där: Igår kväll fick jag den stora äran att lära mig att spela Mahjong, vilket i sin tur ledde till att jag vann kvällens omgång. Det sistnämnda är ju helt knasigt, då de andra självklart är mycket bättre på detta spel än undertecknad, men det är uppenbarligen ett spel som är en mix av både tur och skicklighet.

Härom kvällen var jag och Letti dessutom barnvakt åt Tora. Åh vilken fantastisk unge... Hennes föräldrar var borta i över fyra timmar och hon log, jollrade, åt och sov. Det är något vi gärna vill göra igen, det var hur mysigt som helst.

På lördag är det dags att göra slutpimpningen av balkongen, på söndag är det hemmapremiär för Bajen och i nästa vecka bär det iväg till Verona.

Med andra ord: jag har det väldans bra just nu. ;-)

4 comments:

Hasse, Jenny och en trött Linnea said...

Det ser urmysigt ut på landet/skärgården. Längtar verklgien ut till skärgården! Brukar ju åka ut så här års. Men i år kommer något viktigare i mellan, som inte går att förena med vistelser i utkylda sommmarstugor.

Bra att du över upp dina färdigheter i barnpassande. Det kan ju komma väl till pass i framtiden.

Anna-Karin said...

Akta Jimmy, små barn smittar ;-)

Hasse, Jenny och en trött Linnea said...

Nej, akta dig inte. Det är en mysig "sjuka" att bli förälder.

jenny/ayo said...

Härligt att ni har det bra. Stor kram och glad påsk till både dig och Letti!