Monday, April 06, 2009

Har jag missat nåt?

Jag läser om pågående krismöten i LO-borgen. Någon enstaka manlig vice ordförande i ett av 13 LO-distrikt kräver LO-ordförandens avgång.

Min korta (men ärliga) fråga i allt detta är: vad är nytt i Väck-med-Wanja-frågan sedan en vecka tillbaka? Finns det några nya fakta? Jo - jag såg opinionsmätningen (i singular) där (s) rasar och förtroendet för Wanja är kört i botten. Men med all respekt för enstaka opinionsundersökningar - de kan knappast ligga till grund för något seriöst beslut. Så det måste vara något jag missat.

Snälla berätta för mig, jag avskyr att inte veta.

PS. Läste nyss i Expressen hur ännu en gammal man kräver både Wanjas och Monas respektive avgång. Mannen i fråga är Ulf Nilson, och han är ju känd för att vilja arbetarrörelsen väl... :S Skämt åsido: Bara det faktum att Ulf Nilson av alla människor kräver detta gör att de borde stanna kvar. DS

2 comments:

Anonymous said...

Ulf Nilson styr facket, menar du? Jaha.

Seko, Byggnads, Transport.

Med så tunga förbund är mot sig är onkel Wanja självklart omöjlig. Slut. Hon avgår nog i morgon.

Annars är det Ceaucescu Show.

Jfr. Stig Malm! HAN var ingen kommunistledarpajas som till varje pris skulle klamra sig fast vid Makten. Han hade en gnutta anständighet, heder och hut i kroppen. Detsamma kan inte sägas om fru Megabopp.

- Peter Ingestad, Solna

Anonymous said...

"N lägger vi den här turbulensen bakom oss."

Order given till Sveriges folk. De lyder nog i nästa politiska opinionsundersökning.

FARS.

*rycker på axlarna*

Nu skiter jag i det här.