Wednesday, January 20, 2010

Host och snörvel

Låt mig börja med det trevliga: julfirande med Kärleken! Intensivt, småstressigt men fantastiskt mysigt och mycket glädje. Och god mat. Och dryck. Och julklappar. Och rim. Ja - ni fattar.

På några dagar lyckades vi med att fira med hela min familj, hela kärlekens familj, med varandra och med några goda vänner som kom på besök.

Det otrevliga är att jag sedan det att julintensiven var avklarad, 28 december för att vara exakt, varit mer eller mindre sjuk. Det började som halsont, flyttade sig till bihålorna, tillbaka till halsen och slutligen ner i luftrören. Diagnos: virus som inte ville ge med sig och sedermera gav plats åt en luftrörskatarr... Nu äter jag penicillin och dricker hostmedicin och ber till gudar jag normalt inte tror på om att jag blir helt frisk snart.

Vill ju liksom börja träna igen, ha energi till att fixa till hemma i lägenheten och allt sånt som blir liggande när allt fokus ligger på jobb och att bli frisk.

*host*

No comments: