Thursday, October 23, 2008

Martini finns inte mer

Idag vid 18.40-snåret somnade min älskade Martini in på Södra Djursjukhuset. Det gick helt enkelt inte längre, och även om beslutet att ta bort henne var rätt så var detta, utan tvekan, det svåraste beslut jag någonsin varit tvungen att fatta. Fy fan... Hörde förresten nyss på radion att det inte är manligt att gråta - allra minst inför andra. Är det så är jag nog knappast manlig. Har aldrig gråtit så här mycket, och det var fan i mig skönt att få göra det.

Återigen klev Kenneth (och sedermera också hans Klara) fram som hjältar, som hjälpte till med skjuts, axel att gråta mot, sopp-middag och trevligt sällskap. Ni anar inte vad det betyder...

5 comments:

Anonymous said...

:-( Vad tråkigt! Men det var antagligen bäst så...

Stor kram! Det är konstigt hur snabbt nya varelser (både barn och katter) kan nästla sig in i våra hjärtan och på något underligt sätt bli en sådan självklar del av oss, att de efterlämnar ett sånt stort tomrum.

Anonymous said...

Tåkigt att höra. Hon var en rolig katt som du har haft många trevliga stunder med. Får fokusera på de bra stunderna när du tänker tillbaka på din katt.

Att det skulle vara omanligt att gråta är bara strunt. Tvärtom är det manligt!!!

Simma lugnt!

Anonymous said...

Mmm, stackare! Katter är verkligen hjärtekrossare. Vi tog bort vår Katja för några år sedan - fy fan vad jobbigt! För att inte tala om när vår gammelkatt Max kommer att bli tvungen att gå... Sådant vill man inte tänka på.

Det låter hjärtlöst, men jag tror att en ny nystanboll är det bästa man kan trösta sig med! Ersätter inte, men ockuperar sinnet.

//Stina

Anonymous said...

Kram, vet att det är tufft.

Anonymous said...

Mitt största deltagande. Förstår mig inte riktigt på katter, men förstår känslan av saknad av någon som står en nära. Och dessutom måste man faktiskt sörja när en Martini försvinner.

Ses på onsdag. Kan tänkas bli en kram då, även om det inte är så manligt... ;-) (fast kramen delas nog ut när Bajen har gjort mål och kramar i samband med idrott är jäääättemanligt)