Tuesday, April 06, 2010

Vem f-n är Bosse?

Satt och läste gamla inlägg i bloggen en kväll när jag inte kunde sova, och inser att jag har några tics som jag går igång på. ComHem t ex. Och innebandy. Eller Ernst Birkenstock. Och Roy:san såklart.

På sistone har jag också varit arg konsument, och där (förutom ComHem) även Ving och Komplett.se fått sig rejäla slängar av sleven.

Då jag inte vill gå över gränsen och hänge mig åt rätthaverist-takter till fullo, ska jag försöka lugna mig lite. Med betoning på försöka.

Dock vill jag, som en sista släng åt ärke-puckona på Komplett.se:s kundservice, bara avsluta min story gentemot dem. (Ni ser tidigare inlägg här)

Det är nämligen så att de, efter att ha slarvat med i stort sett allt (inte vetat var datorn är, vad som var status på den, vem som hade ansvar eller när den kunde tänkas vara klar etc), var tvungna att avsluta i samma stil.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så skickade Komplett.se ett mail till mig där de glatt berättade att datorn nu var på väg hem till mig. Detta fick jag på torsdag förmiddag.

Sent fredag kväll hade paketet kommit till Posten (enligt Postens söktjänst på webben). OK, inte så snabbt som jag hade hoppats men ändå. Nu var min dator bevisligen inte längre hos Komplett.se, vilket ju måste ses som en framgång av episka mått.

Datorn kom till Stockholm natten till måndag och levererades till servicestället i Solna på eftermiddagen. Då jag inte visste om det räckte med kolli-ID och legitimation avvaktade jag att en avi skulle skickas ut. Den kom inte på två dagar. Ringer därför till Posten som säger att det bara är att hämta ut paketet, så länge jag har kolli-ID och mitt eget leg. Bra besked, och jag gör så.

Väl framme visar det sig varför jag inte fått någon avi. Anledningen är, och nu kommer poängen på denna kronologiska terror jag utsätter er för, att de har skickat paketet till någon "BOSSE" på "Huvudstal". Inte Jimmy på Huvudstalundsvägen, utan "BOSSE" på "Huvudstal". Inget mer. Kvinnan på Posten i Solna strand var nästan lättad över att jag kom i egen hög person, då de faktiskt inte kunnat skicka ut avin, trots flera försök. Det finns nämligen ingen BOSSE där jag bor. Och jag må, liksom andra kära barn, ha många namn, men BOSSE är inte ett utav dem.

Så - nu har jag kräkt ur mig det också. Vad skönt det känns! ;-)

No comments: