Saturday, July 05, 2008

Boken i mitt huvud

Har jag berättat att jag har en bok i mitt huvud? Jo, det är sant. Den finns där och flyter i bakhuvudet någonstans, ligger så att säga och mognar eller hur man nu ska beskriva det. Någon gång då och då gör den sig påmind, senast genom en dröm den sistgångna helgen där delar av handlingen spelades upp som i en film. Men det var en ingen film, det var en pusselbit till min bok. Det sistnämnda visste jag redan i drömmen.

Första meningen i min bok har varit klar i över tio år. Den är enkel och anspråkslös och lyder rätt och slätt: "Utan att egentligen veta varför, klev han in i rummet".

"Jaha" tänker ni då. "Vem är han, vilket rum klev han in i och behöver man verkligen veta varför man kliver in i ett rum?"

Jag tror att jag vet. Men jag är inte säker. Någon gång i framtiden lär ni få svar. Förhoppningsvis får jag veta storyn innan er... ;-)

No comments: