Saturday, July 19, 2008

Nyinflyttad...

Sitter just nu i soffan i min nya lägenhet och njuter av lugnet. Katterna leker på den in-nätade balkongen, grannarna dricker vin och spelar musik och det råder en nästan udda känsla av stillhet över grannskapet. Skööönt...

Annat var det bara för några dagar sen. De sistgångna dygnen har nämligen varit en veritabel berg- och dalbana, sett utifrån både stress- och trötthetsperspektiv. Panik, ångest och deppattacker ena dagen - lycka, tacksamhet och en ofantlig trötthet nästa dito.

Jag ska vara helt ärlig: jag HATAR att flytta. Jag hatar det. Inte för att jag ogillar förändring. Inte för att jag har särskilt svårt att släppa taget. Nä - det handlar om att det är ett jäkla skitgöra med att packa ner hela sitt liv, gärna sorterat in i minsta detalj, för att sen förflytta hela rasket till ett annat ställe där det ska packas upp igen.

När klockan var halv fyra natten till torsdag stod jag på balkongen i min andra lägenhet, med massor kvar att packa, och övervägde att förära grannskapet ett primalskrik.

Drygt fyra timmar senare kom fyra starka män från flyttfirman och räddade dagen. Och det var bara början.

Vid lunchtid låg jag på en gräsmatta hos mina nya grannar Jenny och P och slumrade tillsammans med mina katter.

Framåt kvällen gjorde jag mitt bästa för att hänga med i tempot när mina vänner Matilda, Mathias, Malin, Per, Anna-Karin, Linda och Jenny packade upp och organiserade mitt liv. Ni skulle ha varit där - vi var totalt åtta sossar som skulle inreda och möblera min lägenhet, och nivån på det kollektiva beslutsfattandet var av episkt slag... ;-)

Jag återkommer med mer imorgon, det finns mycket mer att berätta. Just nu tänker jag bara njuta av lugnet och somna till suset från min nyinstallerade takfläkt... God natt! =)

2 comments:

Anonymous said...

Din nya lägenhet är fin, och det är mycket närmare till Solna än till Skärholmen. Tur att du flyttat!

Bimpa said...

Tänk - det tycker jag också... =) Tack för hjälpen!