Sunday, July 20, 2008

Hjältarnas tid del 3

Som ni kanske har förstått så var min flytt en jäkla mardröm. Jag påstår inte att den var värre än någon annan flytt som du som läser detta varit med om. Men för mig var den hemsk. Eller - i alla fall delvis. Torsdagskvällens kollektiva uppackande var en upplevelse. Jag har tyvärr inga bilder från det tillfället, då jag hade fullt upp med att lyda order från Matilda och co... =)

Dagen efter, dvs i fredags, fick jag besök av en av mina äldsta och bästa vänner: Stefan från världsmetropolen Laxå. Vi spelade basket ihop för länge sedan, och har hållt kontakten under alla år.

Stefan är en jäkligt praktiskt lagd person, och jag frågade redan i våras om han kunde hjälpa mig med att sätta upp nät på min balkong, för katternas skull. Detta sade han ja till, och nu var det alltså dags.

Behöver jag säga att nätet blev perfekt?

Kvällen ägnade vi åt att rensa i ut i gamla lägenheten, vilket innebar att skruva ner lampor, takfläkt etc samt bära ner kvarvarande möbler i förrådet. Huvudnumret denna dag blev att koppla ur och bära ner tvättmaskinen som förvisso är rätt ny men som jag inte behöver längre. I hissen på väg upp för att hämta mer bråte möter jag av en slump en av familjerna som bott lika länge som jag i huset, 0ch jag frågar helt sonika om de behöver en tvättmaskin.

Någon halvtimme senare var den installerad i deras lägenhet (Stefan är elektriker...) och en väldigt lycklig och tacksam, men något chockad, familj med två små barn hade bara så där blitt med tvättmaskin. Kul att kiunna göra en insats för mänskligheten.

Oh - by the way. Så här ser hjälten Stefan ut:

No comments: