Sunday, July 20, 2008

Äntligen match på Söderstadion igen!

Ikväll var det äntligen dags att se Bajen på Söderstadion igen. Motståndare var mitt "gamla" hemmalag Örebro SK, och dagen till ära var en annan av mina kompisar hemifrån på besök. Två flugor slogs i en smäll, och Vesa (som kompisen heter) fick göra debut på Söderstadions norra läktare.
Det var tyvärr en skitmatch, där Bajen inte alls bjöd upp så som de visat att de kan göra och där ÖSK visade varför de ligger i botten av tabellen. Det dåliga spelet ackompanjerades dessutom av årets sämsta domarinsats i form av Daniel Stålhammar och co. Jag är själv domare (om än i basket), och känner en som dömer i allsvenskan, så jag är ingen "domarhatare". Och jag har inget som helst problem med att domare blåser när Hammarbyspelare begår överträdelser mot regelboken. Men ska det blåsas åt ena hållet ska det f-n göras åt andra hållet också. Och det var där Stålhammar fallerade i stor skala. Den ojämna bedömningen hade kunnat bli matchavgörande om matchen hade varit av en annan karaktär. Nu bidrog det bara till den dåliga stämningen på läktaren. Och det är dubbelt tråkigt, då det gör att domarföraktet späs på till nästa gång, då domarinsatsen kanske är utan anmärkning men domarna får skit ändå.
Vi som var där, dvs Vesa, jag och min homeboy Serkan, var dock glada ändå, som bilderna nedan kanske kan vara bevis på. =)

1 comment:

Anonymous said...

Hej killen!
nu har jag tittat på din blogg för att få lite uppdateringar om hemmet men du har väl fullt upp på jobbet. Vi kommer hem imorn mellan 14-16.
Är det ensamt utan oss? ;)
KRAM