Sunday, August 03, 2008

På tal om synd...

...så besökte jag Pride-festivalen för första gången i fredags kväll. Och herre min je vad kul det var. Så mycket kärlek, så mycket glädje och så mycket frigjord stolthet. Jag blev alldeles varm i hela kroppen, och det berodde inte på ölen i plastflaskor.

Naturligtvis hamnade jag ganska snart i sossetältets Sing star-hörna. Och trots att jag spelade svårövertalad så blev det sånginsats x 2 för min del. Första gången "För att du finns" tillsammans med Alexandra som sjöng jättebra! Någon timme senare var det dags igen, denna gång en solo-insats och John Lennons klassiska Imagine.

Till er som stödjer Pride-festivalen och HBT-rörelsens krav på likabehandling oavsett vem man råkar bli kär i: Keep up the good work!

Till er som aldrig varit på en Pride-festival: Ta chansen nästa år! Man behöver inte vara HBT-person för att ha kul när en massa andra människor har kul!

Till er som talar om att detta skulle vara "syndigt": Väx upp! Låt inte ert kärlekslösa liv gå ut över andra.

No comments: