Tuesday, August 12, 2008

Svar på utmaning från Ullis

Min vän Ullis utmanar mig på sin blogg. Här är mitt svar:

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.
Fixa underlag till chefen inför styrelsemötet (check)
Ringa och skälla på Comhem (igen) (check)
Slänga tomkartonger m m
Gå ner med mina fd balkongmöbler till förrådet, så att de nyinköpta möblerna får ståta i ensamt majestät på min fina balkong.
Klippa mig!

Vad gjorde du för tio år sedan?
Bodde i Stockholm för första gången, som projektanställd på socialdemokraternas riksdagskansli. Bodde på Lidingö och var i olyckligt kär...

Ställen du bott på?
Kumlaby, Västra Skeppsta, Odengatan (Kumla), Prästgårdsskogen (Kumla), Ludvika, Bagarmossen, Lidingö, Haga (Örebro), Färgaregränd (Örebro), Hallunda, Märsta, Skärholmen, Solna.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Lösa alla nära vänner och släktingars skulder!
Resa jorden runt och bjuda nära och kära!
Skaffa körkort och en bra bil!
Köpa en stor och rymlig men mysig sjöbod i någon svensk skärgård där jag kan skriva min bok
Sätta in sparkapital till mina älskade syskonbarn

Nu utmanar jag Jenny, Alexandra, Anki och Jocke att svara på dessa frågor!

3 comments:

Alexandra Einerstam said...

Utmaningen är antagen: http://hbt-sossen.blogspot.com/2008/08/bimpas-bloggutmaning.html

Anonymous said...

Måste man ha en egen blogg för att få svara? Ska ju starta en snart...

Bimpa said...

Japp. Nån jäkla ordning måste det vara... =)