Sunday, February 14, 2010

Röda havet is da shit!

Idag på förmiddagen bokade vi en utflykt med snorkling från stranden, i naturreservatet Sharm El Naga. Vi passade också på att försöka få hjälp av våra Ving-guider för att kicka igång vår air conditioner. Det är lite småsvårt för oss båda att sova när det är över 25 grader i rummet mitt i natten. Fuktig värme, dessutom.

Efter det gick vi till vårt hotells systerdito rakt över gatan, då vi tänkte begagna oss av deras strand. Det var helt enkelt dags för oss att möta Röda Havet. Upplevelsen var helt klart över förväntan… Där låg vi, på varsin solstol med ett stort parasoll ifall vi ville ha skugga, och lästa våra böcker, drack goda drinkar (min var iaf god) och åt god lunch. När det blev för varmt doppade vi oss i havet, som hade precis lagom temperatur. Vi såg t o m lite fiskar, som ett slags ”teaser” inför morgondagens snorkeläventyr.

Efter ett antal timmar på stranden, de flesta i skuggan av vårt parasoll, unnade vi oss varsin halvtimmes massage på det närliggande wellness-center. Det var väldigt skönt, även om jag saknade de lite hårdare tag som den naprapat som kommer till jobbet brukar bjuda på.

På kvällen var det återigen dags för buffémiddag, men till skillnad från tidigare kväller klädde vi upp oss. Kärleken var helt sagolikt vacker, i en svart läcker klänning och med uppsatt hår. Själv lyxade jag till det med en vit skjorta istället för den sedvanliga enfärgade t-shirten. Vad gör man inte för att vara fin… Kärleken var helt klart middagens begivenhet, och hon drog mångas blickar till sig. Inte mig emot, då jag fick gå bredvid och glänsa… ;-)

2 comments:

Zelda Helena said...

du har inga bilder på vackra kärleken?

Bimpa said...

Jooo - flera stycken. Titta på inlägget från i måndags.